קופי סנטר

30 נוב 20205 דקות

הסיפור של לוואצה Lavazza

עודכן ב: 3 ינו 2022

הכל התחיל כאשר לואיג'י לוואצה (Luigi Lavazza) פתח את החנות הראשונה של לוואצה בדרך סן טומאסו, טורינו בשנת 1895. אנו מדמיינים אותו מוקף בשקי קפה ממוצא שונה שהשתמש בו כדי ליצור תערובות קפה.

לואיג'י לוואצה היה איש רב יוזמה, המצאה ותשוקה לעבודתו. הוא גילה את מקורותיו ומאפייניו השונים של צמח הקפה, ולמד את אומנות המיזוג בכדי לספק את הטעם של לקוחותיו. כך נולדו התערובות.

לאחר נסיעתו לברזיל הוא הצליח לראות את הפוטנציאל של המשקה בעידן של שינוי גדול. הקפה של Lavazza שאנו שותים היום הם תוצאה של הרעיון שלו לשלב קפה ממקומות שונים בעולם.

החנות עברה לחצר חדשה וגדולה יותר בדרך סן טומאסו 10, שם היו המדפים מלאים במוצרי מזון ומוצרים יומיומיים. העסק פרח ומחירונים נשלחו דרך הדואר.

החברה Luigi Lavazza SpA נוסדה בשנת 1927 בקורסו ג'וליו צ'זארה 65. החברה כללה את לואיג'י לוואצה, אשתו אמיליה וילדיו מריה, מריו וג'וזפה, המכונה בפה (Beppe). הם הקימו את חברת לואיג'י לוואצה, עם הון של 1.5 מיליון לירות איטלקיות. מראשית דרכם זו, כיבוש המחוז החל בצי רכבים ורשת מכירות. זה מעניק לנו הנאה רבה להדגיש את התפקידים החשובים ששתי הנשים - אמיליה ומריה מילאו, על סך חמש המייסדות.

בשנים אלו השתמש לוואצה בפרגמין: אריזות הכוללות שתי שכבות נייר השומרות על כל טעם הקפה. זה איפשר למשפחות לקנות כמויות גדולות יותר מתערובת הקפה שלהם ולאחסן אותו למשך מספר ימים בבית. זה היה הצעד הראשון לעבר אריזות לוואצה שאנחנו רואים היום בחנויות.

שם החברה - לואיג'י לוואצה - מופיע בחוברת אוסף הפסלונים "קונקורסו דל לאונה" (1937), לצד אלה של חברות אחרות המעורבות גם הן ביוזמה.

בשנת 1947, אלו שנות הלידה מחדש לאחר מלחמת העולם השנייה. איטליה הופכת לרפובליקה; לוואצה שרדה את המלחמה ואת שנות אמברגו הקפה.

למריו, בפה ופריקל לבאצה היו תובנות חשובות כשהחליטו להתמקד במכירת קפה ממותג, ארוז, לא בתפזורת.

בשנת 1947 נראה הלוגו הראשון של Lavazza, שתוכנן על ידי Aerostudio Borghi במילאנו. האות המרכזית "A" הייתה גדולה משאר האותיות, תכונה עיצובית איקונית שנותרה. שנתיים לאחר מכן, פיטנטה Lavazza מיכל גלילי עם מכסה לחץ: הפח הראשון של Lavazza נולד.

בפה לבאצה הכיר ציירים ומעצבים בקהילה האמנותית של טורינו, ובשנת 1949 הוא הזמין אותם לעצב את האוסף הראשון של פסלוני Lavazza. זה הוליד ארכיון המורכב מ 283 סדרות של שש פסלונים.

הקפה שאנו קונים היום ממשיך להיות ארוז בוואקום. זה נארז כך לראשונה בשנת 1950.

פחיות ואקום בלחץ שימשו לראשונה בשנה זו כדי לשמר את ניחוח הקפה ולנעול את מלוא הארומה שלו. ניתן היה לשמור את הקפה זמן רב יותר, מה שאפשר להאריך את זמני ההפצה.

אמיליו לבאצה, בנו של בפה, נכנס לחברה בשנת 1955 עם רעיונות חדשניים, ותשומת ליבו הולידה את "תערובת לאבצה" האגדית.

הסיסמה הראשונה של תערובת "Lavazza Paradiso in tazza" (לוואצה - גן עדן בכוס הקפה) הופיעה בעיתונים ושודרה ברדיו. סיסמה שעדיין מעוררת השראה לקמפיין הטלוויזיה Lavazza.

בשנת 1957 איטליה נהנית מפריחה כלכלית. בפה ופיריקל מתחילים להעביר את הייצור בקנה מידה תעשייתי: בתחום הקפה לוואצה היא החברה הגדולה באיטליה.

תעשיית הקלייה הגדולה של Lavazza נולדה במשרד הראשי בקורסו נובארה, ומחזור העיבוד החדשני "Fall-flow" איפשר לחברה לעבד מעל 40,000 ק"ג קפה ביום תוך שימוש בתהליך ייצור אנכי יעיל יותר; זה היה חידוש אמיתי באיטליה.

שנתיים לאחר מכן, בשנת 1959, לוואצה משיקה את הקפה הראשון ללא קפאין של Lavazza: בדצמבר הצמיחה התעשייתית המשיכה עם פתיחתו של מפעל ייצור הקלייה הגדול ביותר באירופה בשנת 1965, בסתימו טורינזה.

המכונית האוטומטית הראשונה, שתוכננה על ידי בונשי, נחשפה ב"טורינו סלון דל מובייל "בשנת 1959. היא ייצגה דרך חדשה ומקורית להפיץ את הבשורה על הקפה שלנו ולאפשר לאנשים ליהנות ממנו גם בחוץ.

שנות ה -70 סימנו תקופה קשה לכלכלה האיטלקית, אך לוואצה לא עצרה. היא מצאה דרכים חדשות להתגבר על המשבר ועסקה במחקרים ובפיתוח כדי להמשיך ולהתקדם ברוח החדשנות.

בשנת 1979 הוקם מרכז לואיג'י לבאצה כדי ללמוד ולחקור קפה. פעילויותיה העיקריות היו למידה על צריכת קפה, מחקר על המשקה, השפעותיו וקידומו.

תערובת Qualità Rossa הגיעה למדפים באריזות ואקום חדשות ששמרו על שלמות הטעם והארומה של הקפה. מערכת הוואקום הומצאה בשיתוף פעולה עם גוגליו.

הטלוויזיה הצבעונית הגיע, ונינו מנפרדי הפך לפנים של לוואצה בשנת 1977. הוא נשאר השגריר שלנו במשך 16 שנים.

עם מכונת הקפה לקפסולות חד פעמיות הראשונה, מכונות הקפה הולכות וקטנות ומביאים אספרסו למקומות עבודה ברחבי העולם. בשנת 1982, Lavazza פתחה את המטה הראשון שלה מחוץ לאיטליה, ב Vincennes, פריז. וזה לא הכל: לאחר הקמתה של חברת הבת הזרה הראשונה, Lavazza Coffees Ltd הוקמה בלונדון, בשנת 1990, לפופולריות של קפה איטלקי בבריטניה. אמיליו לבאצה ניהל את הפדרציה האירופית של עמותות קפה קלוי (EUCA). החברה החלה להתייחס לכל אירופה כשוק מקומי.

תחום ההפצה האוטומטית נולד בשנת 1989 עם מערכת אספרסו פוינט לבאצה, מכונת אספרסו המשתמשת בפודים חד-פעמיים של קפה ארוז מראש. החברה רכשה גם את המותגים בורבון וסורטה (Suerte).

במחצית השנייה של שנות השמונים, יחסי הציבור הפכו בינלאומיים והקמפיינים הראשונים הושקו בעיתונות הזרה ובטלוויזיה. מלכתחילה, המסר שילב אותנטיות איטלקית וקפה אספרסו, והציג את Lavazza כקפה האהוב על האיטלקים בחו"ל.

הדור הרביעי של Lavazza הצטרף לחברה. התשוקות האחרות שלנו מלבד קפה - אמנות, צילום ועיצוב - מוצאות צורות ביטוי חדשות. בשנות הארבעים של המאה הקודמת בפה לוואצה ביקר בחוג האמנים של טורינו. שם הוא פגש את האמנים אותם ביקש לצייר את האוסף המפורסם הראשון של פסלוני Lavazza. אמיליו לוואצה ירש את אותה תשוקה לאמנות ולעיצוב. חברותו ושיתוף הפעולה שלו עם ארמנדו טסטה הם אגדיים ובשנת 1995 צייר האמן היצירתי הגדול מטורינו את הלוגו החמישי של Lavazza.

לאחר שרכשה את המותגים בורבון וסורטה, בשנת 1992 השיקה לוואצה את תערובת גואטיירו מרצ'י (Gualtiero Marchesi). זה היה הצעד הראשון בשיתוף פעולה עם שפים גדולים, מרצ'סי היה אחד האורות המובילים באותה תקופה. קלאודיו קרמל סיפק את הגרפיקה עבור מגוון הברים Lavazza Segno ופטנט על כוס בעיצובו המשמש עד היום.

לוח השנה הראשון של Lavazza מקורו בפגישה בין ג'וזפה Lavazza לבין הלמוט ניוטון בשנת 1993. הוא היה שחור-לבן, היה בפריז ובמונטה קרלו והעביר את הקשר העמוק בין החברה שבטורינו לקפה.

שנת 2004 -זו התחייבות שהחברה שלנו תמיד חשבה עליה. אנו מתחייבים לקיים ולחדש את העבודה על פרויקטים של אחריות חברתית שמשפחת לוואצה עשתה מאז ומעולם באופן פרטי.

קרן Giuseppe e Pericles Lavazza - ארגון מלכ"רים שמטרתו לשפר את תנאי המחיה במדינות המייצרות קפה - הוקמה בשנת 2004.

בשנת 2004 הושקה תערובת ,Tierra blend זהו לב המחויבות לקיימות החברה. באמצעות יוזמה חשובה זו שיפרה לוואצה בהדרגה את תנאי המחיה של למעלה מ -3,000 חקלאים בשמונה מדינות, ועודדה צמיחה כלכלית, הגדילה את רמת חייהם והכניסה טכניקות חקלאיות חדשות וקיימות ורווחיות יותר.

סטיב מק'קורי ביצע דוחות צילום על הפרויקט Tierra, יוזמת קיימות שמטרתה לקדם את ההתפתחות החברתית ואת הצמיחה הכלכלית של קהילות קטנות. זה התחיל בהונדורס, קולומביה ופרו, וכעת הוא התפשט לשש מדינות.

דוח הקיימות הביא לתוצאות קונקרטיות. על בסיס יסוד זה, Lavazza ימשיך לפעול להפחתת השפעתו הסביבתית בכל רמה של תהליך הייצור.

לפני מספר שנים החברה יצאה לדרך להערכת הביצועים הסביבתיים של כמה ממוצרי המפתח שלה. נעשה שימוש בגישה מתודולוגית - הערכת מחזור החיים - לחקר חומרי גלם, שיטות עיבוד בארצות המוצא של הקפה ובמפעלי ייצור באיטליה, אריזה, מכונות קפה, הובלת חומרי גלם ומוצרים מוגמרים, עד לסילוק. של המוצר המשומש. דו"ח הקיימות הופק לראשונה בשנת 2012. החברה דיווחה את התוצאות שהשיגה ומחויבותה לקיימות והתחייבה להמשיך בדרך זו.

פרויקט ה- Lavazza Tierra משתרע גם לברזיל, הודו, פרו וטנזניה, ובו מעורבים מספר גדל והולך של חקלאים כפריים וקהילות. סיפור המסופר באמצעות התמונות המעוררות של פרויקט הצילום של סטיב מקורי, כל תמונה מוצגת ללא פילטרים ועשירה במשמעות.

שנת 2015 - לוואצה חגגה 120 שנה לקפיצה לעתיד והשיקה את האספרסו הראשון לחלל. השקפתו של לוואצה הייתה תמיד לעתיד, ובשנת 2004 לוח השנה שיצר תיירי לה גואה דמיין קפה בחלל. חלום זה התגשם רק עשר שנים לאחר מכן כאשר האספרסו האיטלקי עלה על תחנת החלל הבינלאומית.

החברות Lavazza, Argotec וסוכנות החלל האיטלקית (ASI) פיתחו את ISSpresso, מכונת הקפה הראשונה בחלל. Lavazza מימן גם מחקר על גנום הקפה Arabica.

לוח השנה לשנת 2015, שנעשה עם Slow Food ותוכנן על ידי סטיב מק'קורי, הוא מסע צילומי לסיפורי הגבורה היומיומית של מגיני כדור הארץ; 12 דיוקנאות של נשים וגברים שמגנים מדי יום את הפרויקטים שלהם באפריקה באומץ, גאווה ומסירות.

מקווים שנהניתם לקרוא את המאמר, מוזמנים להמשיך במסע של לוואצה ולטעום מהמוצרים שלהם:

source: https://www.lavazza.com/en/about-us/history/2015.html

    6170
    0